Monday, October 16, 2017

alhamdullilah

Lately semua tersusun sempurna dimata aku, betul orang kata...dalam banyak-banyak usaha dalam dunia ini doa pada Allah adalah yang terbaik selain dari sabar. Mungkin dulu aku pernah amik acuh tak acuh dengan doa, yeaaah maybe sebab berdoa sama seperti bercakap dengan benda yang kita tak nampak. Sekaligus kita meletakkkan harapan pada alam ghaib agar setiap impian kita termakbul. Ini pandangan aku dulu tapi Alhamdullilah, mungkin ini cara Allah untuk memanggil umatnya yang jauh tersasar dari agama......kerana Allah masih sayangkan aku lagi.

Pejam celik dah masuk pun bulan Oktober, lagi 2 bulan habislah tahun 2017. Sekejap betul masa pergi, makin tua lah diri ini mencuri masa sebelum sampai waktunya tiba. Banyak betul benda jadi dalam tahun ini, ups and downs. Kalau dikirakan menangis 3 hari 3 malam pun tak tentu boleh habis dengan kisah suka duka yang aku terpaksa harungi. Betul, tu semua dugaan dari Allah untuk menguji kita sejauh mana kita boleh bertahan...Aku dah penat sebenarnya nak hadap benda yang sama berulang kali, cukup untuk kali yang terakhir meletakkan semua harapan yang pernah hilang dulu... hrmmm dah la malas nak cakap apa².. doakan yang baik² mudahan semuanya dimakbulkan...Jujur pada diri sendiri inshallah semua akan diberkati, paling tidak pun aku tak bohongi diri aku sendiri..selebihnya aku serahkan pada Allah... 
Post a Comment